Німецькі вчені з'ясували, чи впливають комп'ютерні ігри на людську агресивність

Поділитися
Німецькі вчені з'ясували, чи впливають комп'ютерні ігри на людську агресивність Ні в довго-, ні в короткостроковій перспективі взаємозв'язку між грою і зміною агресивності гравця виявлено не було © РИА Новости
Як виявилося - ні, рівень агресії у людей, що грали в "агресивні" відеоігри, не змінювався.

Німецькі вчені провели експеримент на тему впливу агресивних відеоігор на поведінку людини. Дослідження не змогли виявити змін, повідомляє Molecular Psychiatry.

Рівень агресії у людей залишався незмінним після двох місяців щоденної гри. Також вдалося встановити, що на апатію або агресію у людини не впливає ні сюжет гри, ні вік гравця.

Таким чином вчені де-факто розвіяли міф про те, що відеоігри є основним фактором агресії у підлітків.

Проте дослідження впливу комп'ютерних ігор у короткостроковій перспективі - не найкращий спосіб вивчення агресії, так як при дослідженні може діяти ефект фіксованої установки (так званий ефект праймингу - ред.), коли реакція на стимул залежить від впливу пропонованої перед ним інформації. Наприклад, провівши якийсь час у агресивному (нехай і штучному) середовищі, можна підвищити й загальну агресію у поведінці. Наприклад, за рахунок підвищення рівня адреналіну.

Набагато більш достовірний спосіб перевірки впливу ігор на агресивність - вивчення ефекту в довгостроковій перспективі. Цим зайнялися вчені з Інституту людського розвитку Суспільства Макса Планка за участю Сімони Кюн. У їхньому експерименті взяли участь 90 добровольців (48 жінок і 42 чоловіки, середній вік 28 років), які ніколи не грали у дві задіяні у дослідженні відеогри - GTA V і The Sims 3. Ні в кого з учасників не було психічних розладів.

Учасників розділили на три групи. Перші дві групи - активна і активно-контрольна - грали у відеоігри. Активна група грала в GTA V - свідомо "агресивну" гру, а активно-контрольна грала в The Sims 3 - гру, яка (без умислу користувачів) агресії в геймплеї не вимагає. Добровольці грали щодня протягом двох місяців, не менше 30 хвилин в день. Третя група, пасивно-контрольна, в ігри не грала.

До і після закінчення періоду активної гри учасники заповнили опитування на предмет вираженої агресії, емпатії та прояви просоціальної поведінки. Опитування також повторили ще через два місяці. Результати опитування показали, що рівень агресії та емпатії не змінився серед учасників усіх трьох груп: як у порівнянні один з одним, так і у порівнянні з результатами опитувань у різних часових точках.

Раніше дослідники з Австралії заявили про те, що комп'ютерні ігри та тести покращують настрій і дозволяють істотно сповільнити втрату розумових здібностей у літніх людей з ризиком розвитку слабоумства.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі