Найближча до Землі екзопланета може бути населеною – вчені

Найближча до Землі екзопланета може бути населеною – вчені На Проксимі Центавра b все-таки може існувати життя © NASA
Проксима Центавра b може підтримувати великі обсяги рідкої води на поверхні, а значить, і життя.

Планетологи з Інституту космічних досліджень імені Годдарда в Нью-Йорку за допомогою комп'ютерних симуляцій, які використовуються для вивчення кліматичних змін на Землі, встановили, що Проксима Центавра b – найближча до Землі екзопланета – при широкому спектрі сценаріїв може підтримувати великі обсяги рідкої води і, як наслідок, життя, повідомляє Naked science.

Наголошується, що екзопланета обертається в зоні населеності зірки, а отже, отримує достатньо світла, щоб вода на її поверхні не замерзала. Разом з тим, ця зона знаходиться дуже близько до зірки – червоного карлика. Екзопланета могла бути захоплена приливними силами, в результаті чого вона повернена до світила однією стороною.

Раніше вчені вже проводили симуляції клімату Проксими Центавра b і припустили, що півкуля екзопланети, звернена до зірки, може бути спалена інтенсивним світлом, а океан, повернутий до космосу, може бути замерзлим. Виходить, на Проксимі Центавра b може існувати тільки коло теплого моря.

У нову ж симуляцію дослідники включили динамічний циркулюючий океан, здатний ефективно переносити тепло з одного боку екзопланети на інший. В роботі астрономів рух атмосфери і океану сумістилися таким чином, що навіть незважаючи на те, що нічна сторона ніколи не отримує зоряного світла, на ній є смуга рідкої води в районі екватора.

У цілому команда провела 18 окремих симуляцій, вивчаючи вплив гігантських континентів, тонких атмосфер, різних атмосферних складів і навіть зміни кількості солі в Світовому океані. Практично у всіх моделях біля Проксими Центавра b в результаті був відкритий океан, який зберігався принаймні на якійсь частині її поверхні.

Про відкриття землеподібні планети біля Проксими Центавра стало відомо 24 серпня. Відстань від планети Proxima b до материнської зірки становить 7 мільйонів кілометрів – всього 5% від відстані між Землею і Сонцем. Планета знаходиться набагато ближче до своєї материнської зірки, ніж Меркурій до Сонця, але і сама Проксима набагато тьмяніша за Сонце. Тому виходить, що Proxima b потрапляє всередину жилої зони своєї зірки. За оцінками, температура на її поверхні дозволяє існувати вода в рідкому стані.