Проєкт телескопа в кратері на Місяці отримав попередню підтримку NASA - Технології - dt.ua

NASA запропонували перетворити місячний кратер на телескоп

9 квітня, 14:15 Роздрукувати

Проєкт вже отримав попередню підтримку від агентства.

Телескоп побудують у кратері на зворотному боці Місяця © Naked Science

Щороку NASA в рамках програми підтримки інноваційних проектів NIAC відбирає декілька найбільш перспективних ініціатив. Нещодавно був оприлюднений список з 23 проєктів, автори яких отримали загалом сім мільйонів доларів на наступні етапи. Одним з найбільш незвичайних проєктів стала пропозиція перетворити кратер на зворотному боці Місяця на радіотелескоп, повідомляє Naked science.

Розташований на супутнику Землі телескоп Lunar Crater Radio Telescope (LCRT) зможе вести спостереження, не доступні з планети. На Землі таким спостереженнями заважають не тільки атмосферні і навколоземні комунікації, але і іоносфера, яка відбиває довгі радіохвилі.

Згідно з планами, телескоп буде вести спостереження за раннім Всесвітом на довжинах хвиль 10-50 метрів, які не охоплені існуючими телескопами. Для цього він стане найбільшим у світі телескопом з цільною антеною (не решітками антен) і займе кратер діаметром від трьох до п'яти кілометрів. Для порівняння, найбільший з таких радіотелескопів сьогодні — китайський FAST діаметром 500 метрів.

Цікаво те, що проєкт планують реалізувати без участі людини. Після вибору кратера до нього відправиться роботизована місія. Два апарати розділяться: один з них розміститься в центрі кратера, а другий – буде протягувати тонкі дроти радіоантен від нього і до країв кратера.

Робота за програмою NIAC поділяється на три фази, і перехід до кожного наступного кроку супроводжується новим етапом відбору. Проєкт LCRT поки потрапив у першу фазу, за якою отримав фінансування в розмірі 125 тисяч доларів і термін в дев'ять місяців на оцінку реалізованості, складності і вартості, а також уточнення технічних деталей місії.