NASA виявило аномалії в "поведінці" Великої червоної плями на Юпітері

NASA виявило аномалії в "поведінці" Великої червоної плями на Юпітері Вчені NASA спостерігали за Великою червоною плямою © NASA
Площа урагану весь час скорочується, а його висота зростає.

Вчені NASA заявили про те, що площа Великої червоної плями на Юпітері весь час зменшується, в той час як висота продовжує зростати, повідомляється на сайті агентства.

Як підкреслюють дослідники, про те, що ураган поступово зменшується, відомо вже давно. Тепер же вчені встановили, що зменшення не завжди є лінійним, мінімум один раз ураган ставав більшим, але його висота весь час зростає.

"Урагани динамічні. Ми це спостерігаємо на прикладі Великої червоної плями: вона весь час змінює свою форму і розміри, а її вітри зміщуються", - заявила одна з дослідників Емі Симон.

У ході дослідження вчені вивчили архівні дані про Велику червону пляму і порівняли їх зі спостереженнями, проведеними за допомогою апаратів NASA.

Дослідники встановили, що площа урагану скорочується приблизно з 1878 року, але в 1920-х роках вона нетривалий час зростала. Раніше ураган міг би закрити собою три Землі, а тепер його можна зіставити з розмірами нашої планети.

Вчені очікували, що скорочення площі змусить вітри Великої червоної плями рухатися ще швидше, як це відбувається в "вмираючих" земних ураганах. Нічого подібного не відбувається на Юпітері – замість цього "вічний ураган" почав рости вгору, охоплюючи все більш високі шари атмосфери планети. До того ж, в останні роки почав змінюватися і колір урагану – пляма стає все більш темною, змінюючи свій колір з червоного на чорно-помаранчевий.

Велика червона пляма – ураган на Юпітері шириною 16 тисяч кілометрів, який спостерігається з 1830 року, а його існування на планеті передбачалося ще 350 років тому.

Раніше вчені припустили, що Юпітер викинув із Сонячної системи іншу велику планету. На думку вчених, зникла планета ставилася до того ж класу, що і Нептун і Уран. Вона була гігантом, але не газовим гігантом, як Юпітер і Сатурн, а крижаним – набагато більш щільним і масивним. Юпітер міг викинути цю планету Сонячної системи під час близького сходження.