На Марсі знайшли органічні молекули метану - Технології - dt.ua

На Марсі виявлено органічні молекули метану - Reuters

8 червня, 2018, 01:08 Роздрукувати

Вчені NASA вважають, що саме ця знахідка може бути доказом існування життя на Червоній планеті.

Curiosity на Марсі; марсохід, якому належить відкриття, останні п'ять років блукає по червоній планеті © NASA

Органічні молекули метану були виявлені марсоходом Curiosity на Марсі; марсохід, якому належить відкриття, останні п'ять років їздить по червоній планеті і займається аналізом складу атмосфери Марса, повідомляє Reuters.

Вчені NASA вважають, що саме ця знахідка може бути доказом існування життя на Червоній планеті; на Землі частину цього газу виробляють мікроорганізми. Метан був виявлений на дні пересохлого озера, в осадових породах віком близько трьох мільярдів років.

"Враховуючи присутність органіки на його дні (мова йде про дно кратера Гейл, де 3,5 млрд років тому, швидше за все, знаходилося озеро, - ред.), тепер питання про існування марсіанського життя стало ще актуальнішим", - заявляє планетолог з університету Утрехта Інге Кейт.

Також з'ясувалося, що під час марсіанського літа рівень метану вище, ніж взимку, і концентрація газу в атмосфері змінюється від сезону до сезону.

На думку вчених, газ утворюється у нижніх шарах марсіанського ґрунту. Цілком імовірно, що він з'явився на Марсі у результаті діяльності мікробів або ж геотермальних процесів. Скептики, однак, стверджують, що метан привезли з Землі.