Моральна дилема для безпілотного автомобіля: опубліковані результати дослідження

Поділитися
Моральна дилема для безпілотного автомобіля: опубліковані результати дослідження Люди з усього світу визначили, кого повинен врятувати безпілотний автомобіль у разі аварії © Google
Протягом трьох років добровольці з усього світу відповідали на запитання щодо поведінки безпілотних автомобілів в тих чи інших ситуаціях.

Дослідники Массачусетського технологічного інституту опублікували результати дослідження Moral Machine, метою якого було визначення того, яка "поведінка" безпілотного автомобіля на дорозі людям здається найбільш прийнятною. Як повідомляють вчені в своїй статті, в їхньому дослідженні взяли участь більше двох мільйонів людей зі всього світу. Вони представили понад 40 мільйонів рішень для різних ситуацій.

Учасники дослідження повинні були відповісти на те, який варіант розвитку подій у ситуації, в якій зіткнення є неминучим, вони вважають найкращим. Наприклад, потрібно було вирішити, врятувати пішоходів чи пасажирів машини, тварин або людей, чоловіків або жінок і так далі.

У результаті були встановлені три глобальні тенденції, які можуть лягти в основу побудови етики безпілотних автомобілів. Люди воліють врятувати життя людини, а не тварини, життя групи людей, а не однієї людини, і життя молодих людей, а не людей похилого віку.

Крім того, дослідники також розділили добровольців за демографічним критерієм. Були виділені три кластери. У західний кластер увійшли країни Північної Америки, а також більшість Європейських країн, віросповідання добровольців – католики, протестанти і православні. Східний кластер включав Японію і Тайвань (конфуціанство), а також Індонезію, Пакистан і Саудівську Аравію (іслам). У південний кластер увійшли країни Латинської Америки та країни під впливом Франції. В результаті було встановлено, що належність до того чи іншого культурного кластера може впливати на переваги щодо поведінки безпілотних автомобілів.

Зокрема, виявилося, що перевага до порятунку молодих життів найменш виражена в східному кластері і найбільше – в південному, такий же поділ існує і щодо врятування життя людей з високим статусом. Разом з тим, у південному кластері найменш виражена перевага порятунку життя людей у порівнянні з тваринами, крім того, представники південного кластера воліють рятувати життя жінок і струнких людей. Представники всіх кластерів воліють рятувати життя пасажирів, а не пішоходів, і тих, хто діє за правилами, а не тих, хто їх порушує.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі