Колонізації Марса можуть перешкодити мікроби – вчені

Колонізації Марса можуть перешкодити мікроби – вчені Мікроби можуть стати загрозою для колонізаторів Марса © Кинопоиск
З часом різноманітність мікроорганізмів в замкнутому просторі падає.

Вчені заявили про те, що однією з можливих загроз для майбутніх колонізаторів Марса можуть стати мікроорганізми. Відповідні висновки були зроблені дослідниками на підставі даних, отриманих в ході експерименту "Марс 500", і опубліковані в журналі Microbiome.

Щоб дослідити, як поведуть себе мікроорганізми під час ізоляції, учасники кожен місяць збирали змиви з поверхонь і зразки повітря в 20 точках комплексу. Через півроку після закінчення експерименту дослідники взяли зразки з цих точок ще один раз. Найбільш густо мікроорганізми населяли приміщення, в якому "астронавти" спали, їли й відпочивали. На основі зразків вчені виростили колонії мікроорганізмів і провели генетичний аналіз, щоб виявити певні види.

Виявилося, що з часом різноманітність видів мікробів в замкнутому просторі падає. За словами вчених, цей факт може представляти загрозу, якщо ті організми будуть патогенні для людини. Також дослідники виявили "гарячі точки", населені великою кількістю мікробів. Серед них опинилися не тільки поверхні в туалеті, але і столи в індивідуальних каютах. Дослідники вважають, що ці дані варто врахувати при проектуванні майбутніх космічних кораблів і марсіанських баз: наприклад, покривати поверхні антимікробними матеріалами.

Вчені підкреслюють, що мікроби, які були виявлені в ході експерименту, не представляли небезпеки для людини. Разом з тим, в реальному житті можливі й інші сценарії розвитку подій і, якщо патогенні мікроби почнуть розмножуватися, необхідно, щоб колоністи мали медичні навички.

NASA планує здійснити пілотований політ до Червоної планети до 2030 року.

Вчені з Північної Дакоти провели випробування прототипів скафандрів, які планувалося використовувати під час висадки на Марс.

Космічний центр NASA розробив два прототипи скафандрів, розроблені для роботи в умовах низької гравітації і невагомості. Скафандри пройшли випробування в умовах американської пустелі, а потім їх перевірка була проведена на симуляторі у Флориді.

Раніше фахівці NASA провели випробування нових теплових екранів для космічних кораблів, які дозволять захистити корабель від спеки під час занурення в атмосферу планети і зробити уповільнення на необхідній висоті під час висадки на Марс.