Клімат двох екзопланет може бути схожим на земний – вчені

Клімат двох екзопланет може бути схожим на земний – вчені Клімат двох екзопланет може бути таким же, як у Землі © NASA
Дослідники провели математичне моделювання, яке показало, що нахил осі планет досить стабільний.

Астрономи провели математичне моделювання, яке показало, що нахил осі двох землеподібних планет, які розташовуються в населеній зоні своїх зірок Kepler-186f і Kepler-62f, досить стабільний для того, щоб клімат на них був таким же м'яким і стабільним, як на Землі, повідомляє "Популярна механіка".

Наголошується, що планети були відкриті ще у 2014 році. При цьому, одна з них, Kepler-186 f, стала першою відомою науці землеподібною планетою, розташованою не дуже далеко і не дуже близько до свого світила для того, щоб на її поверхні могла існувати рідка вода.

Тепер же дослідники створили математичну модель обертання планет на основі даних, зібраних телескопом "Кеплер" і наземних телескопів. Виявилося, що нахил осі екзопланет досить стабільний і невеликий.

Дослідники підкреслюють, що нахил осі планети великою мірою впливає на її клімат. У Kepler-186 f вісь змінює нахил у вузькому діапазоні і повільно, таким чином, що пори року змінюють одна одну приблизно так само, як на Землі; те ж саме виявилося справедливо для іншої екзопланети Kepler-62f. Вона трохи більша за Kepler-186 f і Землю, але не настільки велика, щоб бути газовим гігантом, і клімат на ній, по всій видимості, теж досить стабільний.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.