"Хаббл" відкрив реліктову галактику недалеко від Чумацького Шляху

"Хаббл" відкрив реліктову галактику недалеко від Чумацького Шляху Зореутворення в галактиці зупинилося 10 мільярдів років тому © NASA
Зореутворення в галактиці припинилося мільярди років тому.

Вчені за допомогою телескопа "Хаббл" виявили реліктову галактику, яка розташовується недалеко від Чумацького Шляху, повідомляє NASA.

Як відзначають дослідники, на початку свого розвитку галактика NGC 1277 продукувала зірки в тисячу разів швидше, ніж Чумацький Шлях, але приблизно 10 мільярдів років тому зореутворення в ній припинилося.

Наголошується також, що "Хаббл" і раніше знаходив "червоні і мертві" галактики, але ця знахідка стала найближчою до Чумацького Шляху. NGC 1277 містить в два рази більше зірок, ніж Чумацький Шлях, але вона майже в чотири рази менше. Вчені припускають, що вона не змогла зібрати достатню кількість матеріалу для того, щоб розвинутися в масивне скупчення.

Спостереження за галактикою показали, що вона практично повністю складається з багатих металами старих червоних зоряних кластерів, в той час як молоді, блакитні, зірки в ній відсутні майже повністю.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.