Гени неандертальців викликають депресію і нікотинову залежність у сучасних людей Гени неандертальців негативно впливають на здоров'я сучасної людини © Naked Science
ДНК неандертальців негативно впливають на здоров'я людини.

Вчені з Університету Вандербільта штату Тенессі встановили, що успадковані сучасними людьми від неандертальців ДНК негативно впливають на здоров'я. Зокрема, вони є причиною частих депресій, нікотинової залежності, захворювань шкіри і крові, повільного метаболізму. Результати роботи вчених були опубліковані в журналі Science.

Вченим давно було відомо про те, що у 1,5 - 4% сучасних європейців і азіатів є ДНК неандертальців. У ході нового дослідження вчені проаналізували генетичні зразки 28 тисяч пацієнтів і встановили кореляцію між генами неандертальців і 12 різними проблемами зі здоров'ям, включаючи часті депресії, нікотинову залежність, інфекції шкіри, уповільнений метаболізм, підвищене згортання крові і мутації, пов'язані з хворобою Паркінсона.

Як стверджують вчені, ці генетичні варіації допомагали неандертальцям зберігати своє здоров'я. Наприклад, повільний метаболізм був корисний, коли їжа була не така калорійна, як зараз. Підвищене згортання крові, сприяло швидкому загоєнню відкритих ран і захисту їх від інфекцій.

Раніше повідомлялося про те, що генетики визначили гени, стан яких пов'язано з тривалістю життя людини (від 90 років). На думку вчених, тривалість життя приблизно на 20% залежить від генетичних чинників. Знання ж основних генів, пов'язаних із тривалістю життя, дозволить вченим виробити рекомендації та механізми щодо поліпшення та підтримання їх працездатності.