Генетики виявили зв'язок між діабетом і хворобами серця

Генетики виявили зв'язок між діабетом і хворобами серця Знайдені гени, мутації в яких призводять до хвороб серця і діабету © yosmi.ru
До розвитку діабету другого типу та коронарних хвороб серця призводять до мутації в одних і тих самих генах.

Американські вчені виявили більше десятка генів, мутації в яких призводять до розвитку хвороб серця і діабету другого типу, що говорить про зв'язок в появі цих проблем зі здоров'ям. Висновки дослідників опубліковані в журналі Nature Genetics.

За статистикою ВООЗ, у світі налічується 347 мільйонів хворих на цукровий діабет, причому приблизно кожні 9 з 10 діабетиків страждають від діабету другого типу, що виникає в результаті зростання несприйнятливості організму до інсуліну. 80% хворих діабетом проживають в країнах з низьким і середнім рівнем доходу. До 2030 року діабет стане сьомою причиною смерті в усьому світі.

Відносно недавно вчені помітили, що люди, які страждають від діабету другого типу, часто відчувають проблеми з серцем навіть у тих випадках, якщо вони дотримуються правильної дієти та здорового способу життя. Це змусило авторів статті проаналізувати ДНК приблизно 13,5 тисячі діабетиків і близько 35 тисяч здорових людей і спробувати знайти гени, які можуть зв'язувати обидві хвороби.

Як показав цей аналіз, в ДНК людини присутня відразу 16 ділянок, мутації в яких асоціюються і з розвитком діабету другого типу, і з високою ймовірністю отримати коронарну хворобу серця. Вісім з них, за словами авторів статті, особливо сильно впливали на шанси розвитку і діабету, і проблем з серцево-судинною системою.

Один з таких генів, APOE, пов'язаний з кругообігом холестерину в організмі, протилежним чином впливав на розвиток діабету і проблем з серцем. Мутації в ньому підвищували ризик розвитку діабету, але знижували шанси розвитку коронарної хвороби, причини чого поки залишаються загадкою для вчених.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили випадки зараження хворобою Альгеймера. Хвороба була занесена в організм разом з гормонами росту людини. Таким чином розслідування встановило, що медичні процедури можуть бути джерелом зараження смертельною хворобою, яка до цього вважалася незаразною.