До загибелі динозаврів призвів "подвійний удар" - вчені

До загибелі динозаврів призвів "подвійний удар" - вчені Динозаври вимерли в результаті "подвійного удару" © regnum.ru
Динозаври загинули через вплив метеорита і виверження вулканів.

Вчені з Мічиганського університету заявили про те, що до загибелі динозаврів призвів "подвійний удар", який складався з впливу метеорита, що впав на Землю, і вивержень вулканів. Результати дослідників вчених були опубліковані в журналі Nature Communications.

У ході досліджень вчені проаналізували ізотопний склад кисню в скам'янілих рештках раковин пізнього крейдового періоду, які були виявлені на острові Сімор поблизу узбережжя Антарктиди. Цей показник дозволив науковцям визначити температурні умови, за яких формувалися відкладення. Раковини несли в собі сліди катастрофічного потепління в епоху вимирання динозаврів.

Дослідники встановили, що з моменту початку виверження Деканских траппів, близько 66,28 мільйонів років тому, кількість вуглекислого газу в атмосфері початола постійно і неухильно зростати. Це призвело до глобального зростання температури на 7,8 градусів Цельсія до початку масового вимирання видів.

Крім того, в рештках дослідники також виявили сліди різкого кліматичного стрибка, який розвинувся за порівняно повільними змінами, що стали наслідком виверження вулканів. На думку дослідників, цей стрибок був викликаний падінням метеорита.

Вчені вважають, що ці дані підтверджують теорію про "подвійний удар", який запустив механізм масового вимирання видів.

Раніше повідомлялося про те, що вчені представили нову версію загибелі динозаврів. На думку вчених, падіння астероїда на мексиканському півострові Юкатан спричинило масштабні виверження вулканів на території сучасної Індії. Значна кількість вуглекислоти і сірководню в результаті даних вивержень потрапили в атмосферу і світовий океан, що призвело до справді глобальної катастрофи.