Дев'ята планета може виявитися надземлею – вчені

Дев'ята планета може виявитися надземлею – вчені Маса Дев'ятої планети в 5-10 разів більша за масу Землі © NASA
Маса гіпотетичної планети перевищує масу Землі в 5-10 разів.

Група американських вчених провела аналіз руху транснептунових об'єктів і припустила, що маса гіпотетичної Дев'ятої планети в 5-10 разів перевищує масу Землі. Тобто, Планета Х, ймовірно, є надземлею, а не газовим гігантом. Дослідження астрономів направлено на публікацію в журналі Physics Reports і доступно в бібліотеці електронних препринтів arXiv.org.

Крім того, дослідники визначили, що небесне тіло обертається на відстані 400-500 астрономічних одиниць від Сонця (астрономічна одиниця дорівнює відстані від Землі до зірки). Нахил орбіти Дев'ятої планети становить 15-20 градусів, а ексцентриситет (характеризує ступінь витягнутості орбіти) оцінюється в 0,2-0,5.

Раніше вчені засумнівалися в існуванні Планети Х. На думку дослідників, існування в Сонячній системі декількох небесних тіл з витягнутими орбітами можна пояснити дією хмари дрібних транснептунових об'єктів (ТНО), а не впливом гіпотетичної Дев'ятої планети.