Чорні діри є регуляторами формування нових зірок – астрономи

Чорні діри є регуляторами формування нових зірок – астрономи Активність чорної діри впливає на процес зореутворення в галактиці © NASA
Чим більше маса чорної діри в галактиці, тим швидше припиниться процес зореутворення в ній.

Вчені з Каліфорнійського університету в Санта-Крузі знайшли докази того, що активність чорної діри в центрі галактики впливає на уповільнення процесу зореутворення в ній. Висновки дослідників опубліковані в журналі Nature.

У ході дослідження вчені простежили за динамікою зореутворення в найближчих до Чумацькому Шляху галактиках. Виявилося, що чим більше маса чорної діри, тим швидше припиняється процес зореутворення.

Проаналізувавши спектри найближчих до нас галактик, вчені встановили їхній вік і швидкість утворення нових зірок. Зіставивши ці дані з масами чорних дір, які перебували в центрах галактик, вчені виявили відмінності, які не можна пояснити іншими параметрами галактик – їхнім розміром, формою або особливостями обертання. Галактики з однаковою загальною масою, але з різною масою чорних дір розвивалися по-різному: у тих з них, в яких знаходилися більш масивні чорні діри, народжувалися нові зірки активніше і процес зореутворення припинявся швидше.

Пояснити цю залежність вчені поки не можуть.

Раніше NASA представило відео знищення зірки чорною дірою. На відео зображено момент так званого "приливного руйнування", яке знаходиться в центрі галактики, розташованій на відстані 290 мільйонів світлових років від Землі.