Через кілька років вчені назвуть точну масу радіоактивних запасів Землі

Через кілька років вчені назвуть точну масу радіоактивних запасів Землі Фізики зважать радоактивные запаси Землі
Для визначення маси та обсягів запасу радіоактивних елементів усередині Землі необхідно ввести в експлуатацію всі найбільші нейтринні обсерваторії світу.

Фізики і геологи планують оцінити точну масу і обсяги запасів всіх радіоактивних елементів всередині кори, мантії та ядра Землі до 2025 року. Передбачається, що до цього часу вже будуть введені в експлуатацію всі найбільші нейтринні обсерваторії світу, повідомляє РІА Новини з посиланням на статтю, опубліковану в журналі Scientific Reports.

"Розуміння того, як багато радіоактивного матерії залишається в надрах Землі, допоможе нам зрозуміти, як швидко планета витрачала їх у минулому, і як багато радіонуклідів ще міститься в її "бензобаку". Якщо ми дізнаємося, як швидко планета охолоджувалася в минулому, то ми зможемо зрозуміти, як довго Земля ще протягне", - заявив Уилям Макдона з університету Меріленда в Балтіморі (США).

Повідомляється, що хоча приблизний рівень тепловиділення Землі давно відомий вченим - 42-46 терават, природа цього тепла чітко ще не зрозуміла. Більшість вчених вважають, що надра Землі в основному розігріває радіоактивний розпад довгоживучих ізотопів урану і торію.

Інші ж вчені, спираючись на нещодавні заміри японських фізиків, які працюють з детектором KamLAND в Тояме, вважають, що Землю гріють не тільки радіоактивні елементи, але і "дитяче тепло", що збереглося з часів народження Сонячної системи 4,5 мільярда років тому.

Суперечка вчених може бути дозволений у 2025 році, коли всі детектори антинейтрино – оновлений KamLAND, італійський Borexino, китайські JUNO і Jinping, і американський SNO+ - накопичать достатню кількість даних по потоку антинейтино, які народжуються в надрах Землі.

Вчені вважають, антинейтрино народжуються не тільки в надрах зірок, але і при розпаді атомів урану і торію в товщі порід кори і мантії, що дозволяє безпосередньо обчислювати їх число всередині планети, знаючи період напіврозпаду цих елементів. Для точної оцінки їх концентрації потрібні дані з усіх континентів Землі, і з цієї причини вченим доведеться почекати.