Бактерії почали набувати стійкість до спиртів – вчені

Бактерії почали набувати стійкість до спиртів – вчені Бактерії перестали реагувати на дезінфікуючі засоби на спиртовій основі © New Scientist
Дослідники радять використовувати комбіновані детергенти для дезінфекції.

Австралійські вчені заявили про те, що бактерії, які раніше гинули в присутності детергентів на спиртовій основі, почали набувати стійкість до спиртів. Зокрема, резистентність набула бактерія Enterococcus faecium, що може пояснити збільшення кількості даних мікроорганізмів у лікарняних приміщеннях. Стаття з висновками вчених була опублікована в журналі Science.

Дезінфікуючі засоби на спиртовій основі використовуються повсюдно, в тому числі, при прибиранні в медичних установах. Подібні заходи повинні стримати поширення резистентних до антибіотиків бактерій, наприклад Enterococcus faecium. Незважаючи на те, що бактерія присутня в нормальній мікрофлорі травного тракту людини, бактерія може бути також збудником деяких інфекцій.

В останні роки зросла кількість внутрішньолікарняних інфекцій, спричинених Е. faecium. У ході дослідження вчені вивчили кілька штамів бактерії, отриманих в період з 1997 по 2015 рік. У результаті було встановлено, що більш "молоді" штами бактерії на 70% більш стійкі до дії дезінфікуючих засобів на спиртовій основі.

Подальші дослідження допомогли знайти мутації в генах, які беруть участь у засвоєнні вуглеводів і обміні речовин. Набуття бактеріями стійкості до спирту свідчить про те, що для того, щоб забезпечити стерильність, необхідно користуватися комбінованими детергентами, які вбивають бактерій не тільки за рахунок вмісту спиртів.

Раніше повідомлялося про те, що бактерії навчилися протистояти антибіотикам "останньої надії". Це означає, що незабаром можлива поява бактерій, стійких до всіх відомих типів ліків, і такі гени стійкості вже помічені у бактерій, які вражають людей.