Бактерії - Бактерії почали звикати до дезінфікуючих засобів на спиртовій основі - Технології - dt.ua

Бактерії почали набувати стійкість до спиртів – вчені

3 серпня, 2018, 18:19 Роздрукувати

Дослідники радять використовувати комбіновані детергенти для дезінфекції.

Бактерії перестали реагувати на дезінфікуючі засоби на спиртовій основі © New Scientist

Австралійські вчені заявили про те, що бактерії, які раніше гинули в присутності детергентів на спиртовій основі, почали набувати стійкість до спиртів. Зокрема, резистентність набула бактерія Enterococcus faecium, що може пояснити збільшення кількості даних мікроорганізмів у лікарняних приміщеннях. Стаття з висновками вчених була опублікована в журналі Science.

Дезінфікуючі засоби на спиртовій основі використовуються повсюдно, в тому числі, при прибиранні в медичних установах. Подібні заходи повинні стримати поширення резистентних до антибіотиків бактерій, наприклад Enterococcus faecium. Незважаючи на те, що бактерія присутня в нормальній мікрофлорі травного тракту людини, бактерія може бути також збудником деяких інфекцій.

В останні роки зросла кількість внутрішньолікарняних інфекцій, спричинених Е. faecium. У ході дослідження вчені вивчили кілька штамів бактерії, отриманих в період з 1997 по 2015 рік. У результаті було встановлено, що більш "молоді" штами бактерії на 70% більш стійкі до дії дезінфікуючих засобів на спиртовій основі.

Подальші дослідження допомогли знайти мутації в генах, які беруть участь у засвоєнні вуглеводів і обміні речовин. Набуття бактеріями стійкості до спирту свідчить про те, що для того, щоб забезпечити стерильність, необхідно користуватися комбінованими детергентами, які вбивають бактерій не тільки за рахунок вмісту спиртів.