Астрономи знайшли сліди лобового зіткнення Чумацького Шляху з іншою галактикою

Астрономи знайшли сліди лобового зіткнення Чумацького Шляху з іншою галактикою У далекому минулому Чумацький Шлях зіткнувся з іншою галактикою © New Scientist
Зіткнення сталося вісім мільярдів років тому.

Астрономи з Кембріджського університету заявили про те, що велика група зірок з незвичайною траєкторією руху вказує на те, що вісім мільярдів років тому Чумацький Шлях пережив лобове зіткнення з іншою галактикою. Як повідомляє Naked science, до таких висновків дослідники дійшли, аналізуючи дані, отримані телескопом Gaia.

У ході дослідження вчені вивчали зв'язок між вмістом в зірці елементів, важчих за гелій (металів), та її рухом. Під час роботи вчені звернули увагу на групу зірок, що виділяються порівняно високим вмістом металів і великими радіальними швидкостями. На відміну від більшості зірок у Галактиці, вони не рухаються на приблизно постійній відстані від її центру, зближуються з ним або віддаляються від нього. Більш того, зірки цієї групи утворюють область довгастої форми - "Сосиску Gaia".

Злиття і зіткнення Чумацький Шлях переживає все своє життя, але зустріч з "Сосискою Gaia" була однією з найдраматичніших. Маса її становить понад 10 мільярдів мас Сонця (приблизно вдесятеро легше Чумацького Шляху), і від неї в нашій Галактиці залишилися як мінімум вісім зоряних скупчень, що говорить про досить пристойних розмірах загиблого об'єкта. Комп'ютерні симуляції зіткнення показали, як зірки "Сосиски" опиняються на витягнутих орбітах навколо центру Чумацького Шляху і поступово поглинаються його диском.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.