Астрономи знайшли нового кандидата на звання найчорнішої планети

Астрономи знайшли нового кандидата на звання найчорнішої планети Екзопланета поглинає практично все світло, що доходить на неї © NASA
Планета поглинає від 97 до 99% світла своєї зірки.

Астрономи виявили в сузір'ї Лева планету, яка поглинає від 97 до 99% світла, що доходить до неї від зірки WASP-104, жовтого карлика, дуже схожого на Сонце. Як повідомляє "Популярна механіка", масу планети, яка отримала назву WASP-104b, можна порівняти з масою Юпітера, але її температура набагато вища, ніж у газового гіганта Сонячної системи.

Більшість відомих ученим гарячих Юпітерів поглинає приблизно 40% світла, що доходить до них. WASP-104b же не схожа на них: вона поглинає майже все світло, що падає на неї, - від 97 до 99%, що робить її однією з найчорніших відомих планет.

"З усіх темних планет, описаних астрономами, ця - одна з найтемніших, вона входить до п'ятірки перших, а може бути, і до список трьох найчорніших", - заявив астрофізик Тео Моцник.

На думку вчених, причиною чорноти планети може бути те, що вона знаходиться дуже близько до своєї материнської зірки, через що рік на ній триває приблизно 1,75 земних діб. На завжди розгорнутій до зірки денній стороні планети так гаряче, що газ не конденсується у верхніх шарах атмосфери, й хмари не формуються, а саме хмари, як показує приклад Венери, зазвичай відображають більшу частину світла. Деякі небесні тіла - наприклад, Енцелад і Європа - відбивають падаюче на них світло за рахунок льоду, а лід, як і хмари, не може існувати на гарячому Юпітері.

Замість хмар WASP-104b, швидше за все, оповита щільною атмосферою, у складі якої багато натрію і калію, які поглинають електромагнітне випромінювання у видимій частині спектра; тому, вважають вчені, денна сторона планети відображає зовсім мало світла.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.