Астрономи знайшли нове пояснення відсутності контакту з інопланетянами

Астрономи знайшли нове пояснення відсутності контакту з інопланетянами Відсутність контакту з інопланетянами пов'язали зі складністю подорожей між зірками © spacetelescope.org
Ми досі не знайшли інші цивілізації через складність пересування між зірками.

Вчені знайшли нове пояснення парадоксу Фермі – відсутності слідів існування інопланетних цивілізацій. На думку дослідників, це пов'язано зі складністю пересування від зірки до зірки і довгими очікуваннями відповідної траєкторії, повідомляє Naked science.

Зірки в Чумацькому Шляху знаходяться в постійній динаміці: вони то зближуються, то віддаляються. Наприклад, Сонце робить оберт навколо центру галактики за 230 мільйонів років, рухаючись на швидкості 200 кілометрів на секунду. Якщо у Всесвіті існує високорозвинута цивілізація, вона повинна це враховувати.

Запуски космічних апаратів з Землі також орієнтуються на орбітальний рух планет і супутників. Апарати на Марс відправляються так, щоб шлях був якомога коротшим, а при подорожі до далеких кордонів Сонячної системи нерідко використовується гравітація планет, повз які проходить траєкторія зонда. Аналогічно можуть діяти і галактичні мандрівники: спираючись на карту потенційно населених світів, вони можуть довго чекати зближення з ними.

Вчені змоделювали такий процес, з урахуванням існуючих оцінок числа придатних для життя світів, швидкостей і так далі. Ці приблизні розрахунки показали, що Чумацький Шлях цілком може бути сповнений населеними планетами і супутниками, але при цьому їхні цивілізації залишаються для нас невідомими і невидимими. В нашій галактиці налічують близько 100 мільярдів зірок і набагато більше планет, з яких на сьогодні відкриті лише близько чотирьох тисяч.

Дослідники також відзначають можливість того, що позаземна цивілізація відвідувала Землю у далекому минулому. Якщо подія відбулося декілька мільйонів років тому, а контакт був недовгим, ймовірно, що ніяких його свідчень не залишилося.

Раніше вчені назвали передбачувані терміни виявлення інопланетного життя. На думку дослідників NASA, це станеться в найближчі 20 років. А ось Ендрю Рашбі з Дослідницького центру Еймса заявив, що виявлення позаземного життя це "питання десятиліть".