У напівмертвій зоряній системі знайдена гігантська планета - Технології - dt.ua

Астрономи знайшли гігантську планету в "напівмертвій" подвійній системі

9 квітня, 17:06 Роздрукувати

Розміри екзопланети в 13 разів перевищують розміри Юпітера.

Одна з зірок системи перетворилася на білого карлика © Naked Science

Астрономи з Федерального університету Ріо-Гранде-до-Норте в Бразилії виявили гігантську планету в дуже старій подвійній системі, одна з зірок якої вже "померла", перетворившись на тьмяний білий карлик. Як повідомляє Naked science, знайдена екзопланета в 13 разів більша за Юпітер.

В ході дослідження вчені спостерігали за змінами в періодах обертання пари зірок системи KIC 10544976 в сузір'ї Лебедя. Для цього вони скористалися даними наземних обсерваторій, а також космічного телескопа "Кеплер", які вели безперервні спостереження за KIC 10544976 з 2005 по 2017 рік.

Система включає в себе дві зірки: червоного карлика і білого карлика, які обертаються навколо один одного з періодом в 17 років. Крім того, в систему входить як мінімум одна екзопланета, маса якої значно перевершує масу газового гіганта Сонячної системи.

На думку дослідників, планета могла з'явиться на пізніх етапах еволюції KIC 10544976, увібравши в себе речовину, яка була викинута однією з зірок в ході перетворення на білого карлика.