Новини науки - Вчені виявили зв'язок між віком галактики та її формою - Новини IT і науки - dt.ua

Астрономи заявили про зв'язок між віком галактики та її формою

24 квітня, 15:11 Роздрукувати

Чим молодша галактика, тим більш впорядковано рухаються її зірки.

Чим молодша галактика, тим більш плоскою вона є © spacetelescope.org

Астрономи з Сіднейського університету провели спостереження за сотнями сусідніх галактик і заявили про зв'язок між їхнім віком і формою. Як повідомляє Naked science, спостереження показали, що галактики, в яких переважають молоді зірки, є більш плоскими, разом з тим, чим старше стають зірки, тим помітніше "округлюються" їхні галактики.

Ця кореляція була продемонстрована раніше для крайніх випадків: зовсім молодих і старих галактик, але нові дані показали, що подібний стан речей характерний і для всіх інших. У своїх нових висновках автори спираються на дані масштабного огляду SAMI Galaxy Survey, вивчивши в цілому 843 галактики.

Щоб кількісно оцінити їхню форму, астрономи розглянули рух зірок. Чим більш еліптична галактики, тим більш упорядковані їхні орбіти, тоді як у більш сферичних галактиках зірки рухаються хаотичніше. Плоскі галактики можна порівняти з гонками на автодромі, сферичні — з роєм бджіл.