Астрономи запропонували NASA відправити детектори ДНК на Енцелад і Європу

Астрономи запропонували NASA відправити детектори ДНК на Енцелад і Європу Життя на Енцеладі може бути виявлено за допомогою детекторів ДНК © NASA
На думку вчених, такі інструменти дозволять виявити життя, навіть якщо воно відрізняється від земного.

Провідні планетологи світу на чолі з Сарою Джонсон з Університету Джорджтауна заявили про те, що пошук позаземного життя на супутниках Юпітера і Сатурна необхідно вести за допомогою детекторів ДНК, повідомляє журнал Science.

За словами дослідників, інструменти дозволять виявити життя на Енцеладі і Європі навіть у тому випадку, якщо воно відрізняється від земного. "Там може бути абсолютно інша біохімія, але ви все одно зможете зафіксувати сигнал", - підкреслила Джонсон.

Вчені пропонують використовувати метод, який на даний момент застосовується для створення ліків від раку, хвороби Альцгеймера та їхньої діагностики. Методика передбачає синтез безлічі випадкових коротких послідовностей ДНК і переміщення їх в ємність, де присутні ракові клітини або якісь білки або обривки генетичного коду. Частина з них, в силу випадкового характеру їхньої будови, приєднається до цих "мішеней", а менш вдалі послідовності залишаються в розчині.

"Наша ідея полягає в тому, що ми повинні "перевернути" цей процес і спостерігати за тим, як потенційні сліди "інопланетної" ДНК будуть з'єднуватися з найпримітивнішими і випадковими послідовностями нуклеотидів у секвенаторі. Він буде аналізувати не тільки найвдаліші, а всі можливі з'єднання між ними", - підкреслила дослідник.

Даний метод пошуку позаземного життя передбачає, що чим більше коротких ланцюжків ДНК приєднається до "інопланетних" молекул, тим складніше вони будуть влаштовані. Як правило, всі земні "молекули життя" влаштовані складніше, ніж навколишня нежива природа. Якщо це справедливо для життя на Енцеладі і Європі, то його сліди можна буде знайти подібним чином, не знаючи нічого про його хімічні основи.

Раніше вчені назвали передбачувані терміни виявленняінопланетного життя. На думку дослідників NASA, це станеться в найближчі 20 років. А ось Ендрю Рашбі з Дослідницького центру Еймса заявив, що виявлення позаземного життя це "питання десятиліть".

А колишній шпигун Едвард Сноуден заявив про те, що земляни не можуть розшифрувати код послань інопланетян. В ефірі одного з американських телеканалів він заявив про те, що Всесвіт настільки зацікавлений в охороні комунікації, що інопланетний сигнал може бути просто дуже добре зашифрований. Тому земляни не можуть відрізнити його від навколишнього шуму.