Інопланетна життя - Астрономи запропонували NASA відправити детектори ДНК на Енцелад і Європу - Технології - dt.ua

Астрономи запропонували NASA відправити детектори ДНК на Енцелад і Європу

24 березня, 2018, 17:50 Роздрукувати

На думку вчених, такі інструменти дозволять виявити життя, навіть якщо воно відрізняється від земного.

Життя на Енцеладі може бути виявлено за допомогою детекторів ДНК © NASA

Провідні планетологи світу на чолі з Сарою Джонсон з Університету Джорджтауна заявили про те, що пошук позаземного життя на супутниках Юпітера і Сатурна необхідно вести за допомогою детекторів ДНК, повідомляє журнал Science.

За словами дослідників, інструменти дозволять виявити життя на Енцеладі і Європі навіть у тому випадку, якщо воно відрізняється від земного. "Там може бути абсолютно інша біохімія, але ви все одно зможете зафіксувати сигнал", - підкреслила Джонсон.

Вчені пропонують використовувати метод, який на даний момент застосовується для створення ліків від раку, хвороби Альцгеймера та їхньої діагностики. Методика передбачає синтез безлічі випадкових коротких послідовностей ДНК і переміщення їх в ємність, де присутні ракові клітини або якісь білки або обривки генетичного коду. Частина з них, в силу випадкового характеру їхньої будови, приєднається до цих "мішеней", а менш вдалі послідовності залишаються в розчині.

"Наша ідея полягає в тому, що ми повинні "перевернути" цей процес і спостерігати за тим, як потенційні сліди "інопланетної" ДНК будуть з'єднуватися з найпримітивнішими і випадковими послідовностями нуклеотидів у секвенаторі. Він буде аналізувати не тільки найвдаліші, а всі можливі з'єднання між ними", — підкреслила дослідник.

Даний метод пошуку позаземного життя передбачає, що чим більше коротких ланцюжків ДНК приєднається до "інопланетних" молекул, тим складніше вони будуть влаштовані. Як правило, всі земні "молекули життя" влаштовані складніше, ніж навколишня нежива природа. Якщо це справедливо для життя на Енцеладі і Європі, то його сліди можна буде знайти подібним чином, не знаючи нічого про його хімічні основи.