Астрономи зафіксували гравітаційні хвилі з боку зірки Бетельгейзе

Астрономи зафіксували гравітаційні хвилі з боку зірки Бетельгейзе Ніяких ознак вибух Бетельгейзе вчені поки не зафіксували © eso.org
Можливо, це ознака скорого вибуху світила, або ж вони ніяк не пов'язані з зіркою.

Астрономи з корпорації LIGO заявили про те, що їм вдалося зафіксувати гравітаційні хвилі, які виходять з того ж регіону неба, де розташовується зірка Бетельгейзе. Нещодавно зірка дивним чином потьмяніла, що може свідчити про її швидкий вибух, повідомляє Science Alert.

Бетельгейзе – це червоний гігант із сузір'я Оріона. Незабаром зірка повинна вичерпати запаси палива і вибухнути надновою. Нещодавно астрономи заявили про те, що світило загадковим чином потьмяніло. Це призвело до появи припущень про те, що Бетельгейзе може вибухнути в будь-який момент. Разом з тим, на думку вчених, цього не станеться у найближчі 100 тисяч років. Оскільки Бетельгейзе – зірка, яка постійно змінює свою яскравість.

Гравітаційні хвилі, які були зафіксовані 14 січня, називаються хвилями вибуху. Ймовірно, що їх породила наднова, але Бетельгейзе не перетворилася на наднову і навряд чи зробить це найближчим часом.

Деякі астрономи наполягають на тому, що зафіксовані гравітаційні хвилі не мають ніякого відношення до Бетельейзе. Більше того, існують також сумніви в тому, що вченим вдалося зафіксувати саме гравітаційні хвилі.

Раніше астрономи за допомогою Дуже великого телескопа виявили біля білого карлика – залишків сонцеподібної зірки – гігантську планету. Планета знаходиться так близько до зірки, що втрачає свою атмосферу, яка утворює навколо зірки газовий диск.