Новини науки - В протопланетному диску зірки виявлена органіка - Технології - dt.ua

Астрономи вперше виявили в протопланетному диску просту органіку

1 серпня, 11:21 Роздрукувати

Відкриття вчених може допомогти краще зрозуміти процеси зародження Всесвіту.

Астрономи виявили в протопланетному диску мурашину кислоту © spacetelescope.org

Міжнародна група вчених за допомогою телескопа ALMA вивчила систему TW Гідри і її протопланетний диск і виявила в ньому мурашину кислоту. Як повідомляє Naked science, це перше відкриття найпростішої карбонової кислоти в протопланетному диску і надалі воно може допомогти краще зрозуміти процеси зародження Всесвіту.

TW Гідри розташовується на відстані 194 світлових років від Землі в сузір'ї Гідри. На думку дослідників, на відстані близько 22 астрономічних одиниць від зірки обертається крижана планета-гігант.

TW Гідри відома своїм протопланетним диском, збагаченим газом, що складає приблизно 0,006 мас Сонця. У диску чітко розрізняються кільця і проміжки в газі і пилу, що може вказувати на активне формування планет. Вивчення дисків, подібних до цього, може надати важливу інформацію про процеси планетарного утворення. Астрономам критично важливо розібратися, чи синтезуються в протопланетних дисках молекули – і якщо так, то які саме, – і може хімічний склад цих структур сформувати властивості зароджується планетної системи.

У ході дослідження вчені зосередилися на пошуках мурашиної кислоти в протопланетному диску. Спостережна кампанія призвела до відкриття лінії HCOOH в 129 ГГц із співвідношенням сигнал / шум близько 4,0.

Згідно з дослідженням, передбачається, що виділення мурашиної кислоти в TW Гідри досягає пікових значень на відстанях більше 200 а.е. Вчені додали, що незважаючи на те, що низька роздільна здатність спостережень не дозволила отримати більш точні дані про місце на диску, де виділяється кислота, в цілому вважається, що всі кисневмісні органічні молекули виділяються в межах одного регіону.