Астрономи вперше виявили планети за межами Чумацького Шляху

Астрономи вперше виявили планети за межами Чумацького Шляху Дослідникам вдалося виявити дві тисячі планет за межами нашої галактики
У ході дослідження вчені використали метод квазарного мікролінзування.

Астрономам вперше вдалося виявити планети за межами нашої галактики. Про своє відкриття дослідники повідомили Astrophysical Journal Letters.

До лютого цього року дослідники відкрили 3728 екзопланет, які розташовуються в 2794 системах, в 622 з них знаходиться більше однієї планети. Тепер же за допомогою методу квазарного мікролінзування вченим вдалося знайти планети за межами Чумацького Шляху. Виявлені планети розташовуються на відстані 3,8 мільярдів світлових років від Землі.

"Ця галактика знаходиться у 3,8 мільярдах світлових років від нас, і немає ні найменшого шансу побачити ці планети безпосередньо навіть з найпотужнішими телескопами, які можна собі уявити", - пояснили автори статті.

Метод квазарного мікролінзування передбачає використання в якості лінзи масивного астрономічного об'єкта на зразок зірки, яка за допомогою своїх гравітаційних полів змінює напрямок і фокусує поширення електромагнітного випромінювання, подібно до того як звичайна лінза змінює напрям світлового променя. Квазарное мікролінзування є зменшеним за масштабами методом гравітаційного лінзування. В останньому в якості лінзи виступають вже набагато більш великі об'єкти на зразок галактик або навіть скупчень галактик, які змінюють напрямок світла спостережуваного об'єкта, що знаходиться за лінзою. Обидва варіанти використовуються в транзитному методі виявлення планет. Коли планета проходить повз зірку відносно спостерігача, світло зірки змінюється відповідно, і таким чином вчені можуть визначити наявність планети.

У ході аналізу даних дослідники виявили енергетичні зрушення, які можна пояснити наявністю двох тисяч не пов'язаних між собою планет між Землею і квазаром, з масами, які варіюються від маси Місяця і до Юпітера.

За допомогою методу мікролінзування вчені вже виявили 53 планети всередині Чумацького Шляху, проте це перший випадок, коли астрономам вдалося виявити ознаки наявності планет в інших галактиках. До цього моменту дослідники не були впевнені в тому, що в інших галактиках можуть перебувати планети. Дане відкриття виводить дослідження простору за межами Сонячної системи на по-справжньому новий рівень.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.