Астрономи визначили тривалість народження протопланети

Астрономи визначили тривалість народження протопланети На формування невеликої протопланети йде близько 300 тисяч орбітальних обертів навколо зірки © NASA
Чим більше планета, тим швидше завершується процес її формування.

Астрономи оцінили час, за який з протопланетного диска, який обертається навколо молодої зірки, утворюється планета. Свої висновки дослідники опублікували на сайті arXiv.org.

У рамках дослідження вчені створили комп'ютерну модель, яка враховувала всі зібрані на сьогоднішній день дані про формування протопланетних дисків. Отримана модель допомогла дослідникам оцінити час, за який у протопланетном диску утворюється щілина, пов'язана з появою протопланети.

Вчені встановили, що на формування протопланети, маса якої менше маси Сонця приблизно в 10 тисяч разів, йде близько 300 тисяч орбітальних періодів навколо світила. Більш того, на думку дослідників, чим більше маса планети, тим швидше це відбувається, і навпаки.

Дані комп'ютерного моделювання вчені порівняли з наявними результатами спостережень за світилами і протопланетными дисками навколо світил. Наприклад, навколо змінної зірки HR 8799, що має один з найбільш масивних протопланетних дисків, виявлено чотири екзопланети. Отримані в ході моделювання обмеження на параметри планетної системи, принаймні для найлегшої планети, виявилися такими, як і результати спостереження.

Раніше вчені заявили про те, що небесне тіло, з яким Місяць зіткнувся близько 3,8 мільярда років тому, могло бути протопланетою.