Галактика - Астрономи визначили найдавнішу спіральну галактику Всесвіту - Технології - dt.ua

Астрономи визначили найдавнішу спіральну галактику Всесвіту

6 листопада, 2017, 18:15 Роздрукувати

Галактика утворилася через 2,6 мільярди років після Великого Вибуху.

Вчені назвали найдавнішу спіральну галактику © NASA

Астрономи підтвердили, що галактика A1689B11, яка утворилася через 2,6 мільярди років після Великого Вибуху, є найдавнішою відомою спіральною галактикою. Висновки дослідників опубліковані в The Astrophysical Journal.

У ході дослідження вчені спостерігали за галактикою за допомогою спектрографа (NIFS) в обсерваторії Gemini. Детально дослідити таку далеку галактику допомогло те, що яскравість A1689B11 була посилена гравітаційною лінзою — великим і масивним галактичним скупчення Abell 1689.

У результаті дослідникам вдалося виявити примітивні, які поки ще тільки зароджуються спіральні рукави галактики. На думку вчених, A1689B11 належить до рідкісного класу давніх спіральних галактик, у яких почав формуватися тонкий диск — один з компонентів галактичної структури.

Читайте також: "Хаббл" зробив знімок масивного галактичного кластера часів раннього Всесвіту

Раніше астрономи помітили, що невелика галактика, розташована в групі Скульптор, поступово руйнується гравітаційним впливом гігантської галактики, розташованої по сусідству з нею. Виявлена галактика належить до типу карликових сфероїдальних галактик, але, на відміну від інших подібних галактик, вона має витягнуту форму, спрямовану в бік NGC 253. Така форма галактики може вказувати на те, що на неї діє гравітаційний вплив більшої галактики, який сильніше діє на ближній бік.

Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >