Астрономи виявили зірку з трирічними сонячними затемненнями

Астрономи виявили зірку з трирічними сонячними затемненнями Диск закриває зірку кожні 69 років © Lenta.ru
Затемнення відбуваються кожні 69 років.

Астрономи виявили зоряну систему, сонячні затемнення в якій тривають 3,5 роки. Інформація про подвійну систему TYC 2505-672-1 була опублікована в журналі Astronomical Journal.

Система розташовується на відстані 10 тисяч світлових років від Землі. Вона була виявлена завдяки мережі астрономів (професіоналів та аматорів), які спостерігають за змінними зірками (AAVSO), а також гарвардському проекту DASCH, в рамках якого оцифровуються фотографічні пластинки, зняті з 1890 по 1989 рік університетськими астрономами.

Дослідниками були знайдені 9 тисяч знімків системи TYC 2505-672-1, які були зроблені в 2000-ні роки, і близько 1,5 тисяч архівних фото. Вчені з'ясували, що система складається з двох червоних гігантів. Один з них деградував до розмірів невеликого ядра, оточеного гігантським дисковою речовиною, цей диск і створює затемнення.