Астрономи виявили зірку-компаньона у наднової

Астрономи виявили зірку-компаньона у наднової Зірка-"вампір" пережила вибух наднової © NASA
Зірка-"вампір" пережила вибух своєї сусідки.

17 років тому астрономи спостерігали вибух надвірної зірки в галактиці NGC 7424, яка розташована на відстані 40 мільйонів світлових років від Землі. Теперь, використовуючи телескоп "Хаббл", дослідникам удалося виявити компаньона зірки, що вибухнула, отримавши перше підтвердження того, що іноді наднові вибухають у подвійних системах, повідомляє NASA.

"Ми знаємо, що більшість масивних зірок є частиною бінарної системи. Велика частина цих систем взаємодіє і переносить газ з однієї зірки до іншої після того, як гравитаційнf взаємодія підштовхує їх ближче одна до одної", - заявив один із дослідників Стюарт Райдер.

Наднова, що отримала назву SN 2001ig, відноситься до типу IIb, тобто зірка, яка стала її прародителькою, практично не містила у собі водорода. Американський астроном Олексій Філіппенко, який відкрив наднову, припустив, що це трапилося через те, що зірка, що вибухнула, скинула приблизно 90% своїх оболонок.

Виявилося, що виною цього сталася сусідка зірки, яка оберталася на витягнутій орбіті навколо первісниці наднової та періодично викрадала її матерію. В кінцевому підсумку друга зірка розірвалася, однак сусідній з нею "ваппір" поки незрозумілим чином пережив цей катаклізм.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.