Астрономи виявили залишки загиблої планети на орбіті Марса

Астрономи виявили залишки загиблої планети на орбіті Марса Навколо Марса можуть обертатися залишки "зародка" ще однієї планети Сонячної системи © NASA
Троянські астероїди Червоної планети можуть виявитися залишками планети, яка так і не встигла сформуватися.

Вчені заявили про те, що їм вдалося виявити на марсіанській орбіті залишки планети Сонячної системи, що так і не "народилася". Висновки вчених були опубліковані в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

У ході дослідження вчені звернули увагу на троянські астероїди Марса (385250) 2001 DH47 і (311999) 2007 NS2, які вчені порівняли з іншим великим об'єктом цієї групи – (5261) Еврика. Троянські астероїди гравітаційно пов'язані з планетою і рухаються з нею по орбіті навколо Сонця, залишаючись в точках, де тяжіння планети і Сонця взаємно врівноважуються.

Еврика – єдиний троянський астероїд Марса, що залишається в точці L5 і рухається по орбіті трохи позаду планети; інші сім–вісім астероїдів знаходяться в L4 і рухаються попереду Марса. Їх поділяють мільйони кілометрів, тим не менш, склад всіх трьох тіл виявився надзвичайно близьким. Спектр, отриманий у видимому, а також ближніх інфрачервоному і ультрафіолетовому діапазонах, дозволив віднести об'єкти до астероїдів досить рідкісного класу А, багатим олівіном.

На думку авторів дослідження, така близькість об'єктів пов'язана з загальним походженням всіх трьох астероїдів. Всі вони можуть бути залишками планетезималя – "зародка" планети, який утворився колись у внутрішніх областях Сонячної системи, але так і не зміг вирости до повноцінної планети, а розвалився на частини ще до того, як сформувався сам Марс. Деякі з цих фрагментів, що збереглися до цих пір, як скам'янілості виду, що не пережив вимирання.

Раніше вчені з NASA підрахували, що супутнику Червоної планети Фобосу залишилося "жити" від 30 до 50 млн років. Фобос знаходиться ближче до Марса, ніж будь-який інший супутник до своєї планеті в Сонячній системі: орбіта Фобоса пролягає в 6000 км від поверхні Марса.