На Юпітері знайдена вода - Технології - dt.ua

Астрономи виявили воду на Юпітері

31 серпня, 15:05 Роздрукувати

Хмара водяної пари розташовується в глибині Великої червоної плями.

У Великій червоній плямі на Юпітері знайдена вода © NASA

Група дослідників з США за допомогою даних, отриманих наземними телескопами обсерваторії Кека і телескопа IRTF обсерваторії Мауна-Кеа на Гаваях, виявила в спектрі випромінювання Великої червоної плями на Юпітері лінії, які свідчать про присутність в атмосфері планети-гіганта води, повідомляє Naked science.

Відзначається також, що аналіз спектрів та математичне моделювання показали, що кисень на Юпітері міститься в основному в формі води і монооксиду вуглецю; вченим також вдалося оцінити кількість юпітеріанського кисню — його в газовому гіганті більше, ніж у Сонці в два-дев'ять разів.

Раннє формування ядра, а також велика кількість води на супутниках Юпітера давали підстави припустити, що і на самому Юпітері є вода, однак зонд, спущений космічним апаратом "Галілео" у 1995 році у  хмари Юпітера, не виявив у них води. Разом з тим, дослідники припускають, що зонд міг потрапити в "сухий" регіон планети.

Спостереження і аналіз атмосфери Юпітера ускладнюються тим, що водень і метан, з яких в основному складається атмосфера планети, поглинають більшу частину випромінювання планети, за яким можна судити про наявність інших газів. В ході нового дослідження вчені спостерігали Юпітер в діапазоні 4,6-5,4 мкм — на цих довжинах хвиль поглинанням водню і метану можна знехтувати.