Астрономи виявили в космосі гігантський стародавній ураган

Астрономи виявили в космосі гігантський стародавній ураган Вихор набагато холодніший, ніж навколишній простір
Вік урагану оцінюється в п'ять мільярдів років.

Астрономи з США і Німеччини вивчили спіральну газову систему з галактичного скупчення Персея, яка є одним з найбільших об'єктів у Всесвіті, і встановили, що вона містить в собі вихор розмірами в два мільйони світлових років.

Вік "холодного урагану" оцінюється в п'ять мільярдів років, тобто, він старше, ніж Сонячна система. Спостереження допомогли встановити, що вихор на 50 мільйонів градусів Кельвіна холодніший, ніж навколишній простір. По мірі віддалення від центру галактичного скупчення, де знаходиться галактика з активним ядром NGC 1275, фронт розпався на дві частини, але залишився виразним. На думку астрономів, його розмиттю в присутності хвиль стиснення і розширення та турбулентності перешкоджають сильні магнітні поля.

Наголошується, що вихор був сформований в результаті зіткнення кластера Персея з іншим, меншим, кластером. При цьому гравітаційне тяжіння великого кластера притягує інших до свого центру, в результаті чого газ почав завихряться, утворюючи спіральну структуру чергуються з холодними і гарячими областями.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.