Астрономи виявили три суперземлі біля холодного карлика

Астрономи виявили три суперземлі біля холодного карлика Три планети обертаються навколо холодного карлика © N+1
Екзопланети розташовуються на відстані 267 світлових років від Землі.

Астрономи за допомогою даних, отриманих телескопом "Кеплер", виявили три суперземлі, які обертаються навколо холодного карлика на відстані 267 світлових років від Сонячної системи. Про своє відкриття дослідники повідомили на сайті arXiv.org.

Виявлені планети обертаються навколо зірки LP415-17, радіус якої становить 0,58 радіусу Сонця. Ефективна температура її поверхні становить всього близько 4258 кельвінів - для порівняння, у Сонця вона дорівнює 5778 кельвинам.

Найменша з виявлених екзопланет, радіус якої становить 1,8 земного, обертається на відстані 0,056 астрономічних одиниць, тобто, ближче, ніж Меркурій до Сонця. Температура поверхні екзопланети становить 708 кельвінів.

LP415-17 c є найбільшою і найбільш масивною планетою в системі - її маса в 6,5 рази перевищує земну, а радіус становить 2,6 радіуса нашої планети. Небесне тіло рухається по орбіті радіусом 0,1 астрономічної одиниці і робить один оборот навколо зірки за 13,85 доби. Рівноважна температура екзопланети дорівнює 583 кельвіна.

Найдальша планета, LP415-17 d, має радіус 1,9 земних, і майже в п'ять разів масивніше нашої планети. Велика піввісь орбіти планети приблизно дорівнює 0,19 астрономічної одиниці, а період обертання - 40,7 дня. Рівноважна температура далекого світу становить 381 кельвінів.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.