Астрономи виявили скупчення галактик з "серцем, що б'ється"

Астрономи виявили скупчення галактик з "серцем, що б'ється" © NASA
Галактика, яка розташовується в центрі кластера, продовжує виробляти нові зірки.

Астрономи NASA виявили рідкісний кластер галактик

Астрономи за допомогою телескопів Spitzer і Hubble змогли виявити рідкісне скупчення галактик, у центрі якого розташовується "серце, що б'ється". Це означає, що центральна галактика кластера продовжує продукувати нові зірки, через що з'являється ефект руху в центрі кластера. Повідомлення про це було опубліковано на офіційному сайті NASA.

За словами керівника групи дослідників Трейсі Вебб, "звичайно, зірки, які розташовуються в центрі галактичних кластерів, є старими і мертвими, по суті, рештками. Але ми вважаємо, що галактика в центрі цього кластера продовжує з великою швидкістю виробляти нові зірки після зіткнення з меншою галактикою".

Галактичні кластери представляють собою скупчення галактик, об'єднаних гравітаційними узами. Чумацький шлях є частиною невеликої групи галактик, яка називається Місцева група, яка сама по собі знаходиться на периферії величезного кластера Ланіакея, що складається зі 100 тисяч галактик. Назва "Ланіакея" походить від гавайського слова, що означає "незмірні небеса".

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили групу з галактик, яка більше теоретичного максимуму, встановленого у математичних моделях, в 1,2 млрд світлових років.