Астрономи виявили ще одну галактику без темної матерії

Астрономи виявили ще одну галактику без темної матерії Галактика практично не містить темної матерії © NASA
Дослідники підтвердили можливість існування подібних об'єктів.

Астрономи, які виявили першу галактику без темної матерії NGC 1052-DF2, заявили про те, що їм вдалося знайти ще один такий об'єкт. Як повідомляється на сайті Обсерваторії Кека, найчастіше темна матерія складає більшу частину матеріалу галактики, виявлення ж об'єкта, у якому її немає, є безпрецедентним.

"Коли такий об'єкт один, завжди існує тоненький голосок, який каже "а раптом ти помилився?". Навіть незважаючи на те, що ми перевірили все, що можливо, ми турбувалися про те, що природа вирішила поставити нас в глухий кут і створити щось безпрецедентне. Виявилося, що це явище набагато більш поширене", - заявив провідний автор дослідження Пітер ван Доккум.

Нові дані дослідників свідчать про те, що галактики без темної матерії все-таки існують. Спостереження за NGC 1052-DF2 (DF2) показали, що кульові скупчення, які входять до її складу, рухаються зі швидкістю, яка відповідає масі матерії галактики. Якщо б до її складу входила темна матерія, вони рухалися набагато швидше.

Тепер же вчені простежили за рухом кульових скупчень в галактиці NGC 1052-DF4 (DF4) і визначили, що у ній також бракує темної матерії.

"Відкриття другої галактики з дуже невеликою кількістю темної матерії або її повною відсутністю так само захоплююче, як і відкриття DF2. Це означає, що є шанси виявити більше таких галактик, ніж передбачалося. Оскільки ми не знаємо, яким чином були сформовані дані галактики, я сподіваюся, що ці відкриття спонукають більше число вчених займатися вирішенням цієї загадки", - підкреслив ван Доккум.

Раніше астрономи помітили, що невелика галактика, розташована в групі Скульптор, поступоворуйнується гравітаційним впливом гігантської галактики, розташованої по сусідству з нею. Виявлена галактика належить до типу карликових сфероїдальних галактик, але, на відміну від інших подібних галактик, вона має витягнуту форму, спрямовану в бік NGC 253. Така форма галактики може вказувати на те, що на неї діє гравітаційний вплив більшої галактики, який сильніше діє на ближній бік.