Астрономи виявили найяскравішу наднову зірку

Відео
Астрономи виявили найяскравішу наднову зірку Світло від ASASSN-15lh йшло до нашої планети понад 2,8 мільярда років © astronomerstelegram.org
ASASSN-15lh в 100 разів яскравіше звичайних наднових зірок.

Астрономи за допомогою системи ASAS-SN (All-Sky Survey for Automated Supernovae) – 14 телескопів, які в автоматичному режимі вивчають небо в пошуках наднових зірок – виявили спалах наднової в південному сузір'ї Індіанець, яку назвали ASASSN-15lh.

Ця наднова зірка приблизно в 100 разів яскравіше звичайних наднових і в кілька разів яскравіше всіх відомих гіпернових. За розрахунками вчених з пекінського Інституту астрономії і астрофізики Кавлі, світло від ASASSN-15lh йшло до нашої планети понад 2,8 мільярда років.

Однак Роберт Квимби, який відкрив першу гіпернову зірку близько 10 років тому, вважає, що багато кандидатів на цю почесну посаду з часом виявлялися об'єктами іншої природи - в основному зірками, які потрапили в небезпечну близькість до чорних дірок і розірваними ними.