Екзопланета - Астрономи виявили рекордно далекий від зірки Татуїн - Технології - dt.ua

Астрономи виявили рекордно далекий від зірки "Татуїн"

27 грудня, 2015, 15:52 Роздрукувати

Планета обертається навколо подвійної зірки KOI-2939.

"Татуїн" обертається навколо подвійної зірки KOI-2939 © NASA

Планетологи за допомогою телескопа Кеплер виявили біля подвійної зірки KOI-2939 в сузір'ї Лебедя планету, яка обертається на рекордній для таких небесних тіл відстані. Результати досліджень були опубліковані на сайті Корнельського університету.

"Татуїнами" називаються планети, які обертаються навколо подвійної зірки. Виявлений планетологами "Татуїн" знаходиться на рекордній відстані від свого світила, один рік на ньому триває 1100 днів. Планета KOI-2939b розташовується приблизно у 1,5 рази далі від зірки, ніж Марс від Сонця.

Читайте також: Названо причину непридатності для життя найбільш схожої на Землю екзопланети

Обидва існуючих на даний момент методи пошуку екзопланет погано пристосовані для пошуку віддалених від зірок небесних тіл, тому саме відкриття такої планети вже є великою подією в світі астрономії.

Транзитний метод, який використовується телескопом "Кеплер", передбачає виявлення екзопланет, засноване на спостереженні планети на тлі свого світила. У цей час освітленність зірки падає, і це дозволяє встановити розміри небесного тіла. Надалі, використовуючи отримані дані, вчені зможуть зробити висновки щодо щільності екзопланети і складу її атмосфери. З причини того, що KOI-2939b знаходиться на дуже великій відстані від світила, вона рідко затуляє світло зірки.

Зірка KOI-2939 є двома жовтими субкарликами, які здійснюють оборот один навколо одного за одинадцять днів. Планета KOI-2939b нагадує Юпітер, але має масу в 1,5 рази більше. Властивості планети виключають існування життя на ній.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.

Випуск №42-43, 10 листопада-16 листопада Архів номерів | Зміст номеру < >