Новини астрономії - Недалеко від Сонячної системи знайдений об'єкт із сильним магнітним полем - Технології - dt.ua

Астрономи виявили позасонячний об'єкт планетарної маси з потужним магнітним полем

6 серпня, 2018, 13:13 Роздрукувати

Об'єкт летить через міжзоряний простір близько до Сонячної системи.

Маса об'єкта в 12 разів більша, ніж у Юпітера © Naked Science

Вчені за допомогою телескопа VLA (Дуже велика антенна решітка) зафіксували об'єкт планетарної маси за межами Сонячної системи. Як повідомляє Naked science, маса об'єкта перевищує масу Юпітера в 12 разів, він має дуже потужне магнітне полем. Крім того, об'єкт є "ізгоєм", тобто, подорожує у просторі, не будучи прив'язаним до якої-небудь зірки.

Об'єкт отримав назву SIMP J01365663+0933473, він мєє магнітне поле в 200 разів більш потужне, ніж магнітне поле Юпітера. Спочатку він був зареєстрований у 2016 році як один з коричневих карликів, вивченням яких займається VLA. Маси коричневих карликів дуже складно виміряти, тому тоді об'єкт вважали старим і набагато більш масивним представником цього класу об'єктів.

У минулому ж році дослідники встановили, що об'єкт належить до групи дуже молодих зірок. Це означало, що об'єкт був куди менш масивним і що він цілком міг бути вільно плаваючою планетою – всього у 12,7 разів масивнішим і радіусом в 1,22 рази більшим за Юпітер. Віком у 200 мільйонів років і на відстані 20 світлових років від Землі, об'єкт має температуру поверхні в 825 градусів Цельсія. Для порівняння, поверхня Сонця має близько 5500 градусів Цельсія.

У той же час команда з Калтеха, яка спочатку зареєструвала радіовипромінювання у 2016 році, спостерігала його знову, під час нового дослідження, на набагато більш високих радіочастотах, і підтвердила, що магнітне поле об'єкта виявилося ще сильнішим, ніж вважалося спочатку.

Спостереження VLA представили, як перше радіо виявлення, так і перші вимірювання магнітного поля об'єкта імовірно планетарної маси за межами Сонячної системи. Грегг Халлінан з Калтеха заявив про те, що таке потужне магнітне поле ставить нові питання перед нашим розумінням динамічного механізму, який виробляє такі поля в коричневих карликів і екзопланетах, а також сяйв на них.