Астрономи виявили потенційно населену планету

Астрономи виявили потенційно населену планету Міні-Нептун може виявитися придатним для життя © NASA
Планета знаходиться на відстані 124 світлових років від Землі.

Астрономи заявили про те, що планета, яка знаходиться на відстані 124 світлових років від Землі, може бути придатна для життя. Як повідомляє Science Alert, планета займає проміжне положення між Землею і Нептуном.

Планета, що отримала позначення K2-18b, вже привертала до себе увагу астрономів. Минулого року дослідники помітили водянау пару в її атмосфері. Разом з тим, тоді те, чи придатна екзопланета для життя, залишалося неясним.

Планета обертається навколо зірки К2-18, в середині зоні населеності – це означає, що вона може утримувати воду в рідкому стані. Разом з тим, тільки цього недостатньо. Наприклад, Марс знаходиться в зоні населеності, але непридатний для життя.

Крім того, астрономи розглядають як потенційно населені в основному кам'янисті планети. K2-18b ж у 2,6 рази більша за Землю і в 8,6 рази масивніша, а значить, вона швидше схожа на міні-Нептун, ніж на кам'янисту планету.

Вчені з'ясували, що атмосфера екзопланети багата воднем, а частка водяної пари становить 0,02-14,8%. Крім того, в атмосфері є також невеликий відсоток метану і аміаку, які могли з'явитися в результаті як біологічних, так і не біологічних процесів. Визначити, що ж стало джерелом, на даний момент не можна.

Моделювання, яке провели вчені, показує, що максимальна доза водню від маси планети повинна становити 6%, а мінімальна – близько однієї мільйонної. Це означає, що воднева оболонка планети не створює високий тиск, щоб водний океан під нею, якщо він існує, досягав надкритичної густини. Тобто, на екзопланеті може існувати досить широкий шар рідкої води, в якому потенційно може зародитися життя.

Раніше астрономи з Рочестерського інституту технологій заявили про виявлення гігантської молодої планети на відстані 330 світлових років від Сонячної системи. Це найближча до Землі з настільки молодих екзопланет, відомих на даний момент.