Екзопланета - Астрономи виявили планету з титановими хмарами - Новини IT і науки - dt.ua

Астрономи виявили планету з "титановими" хмарами

14 вересня, 2017, 15:07 Роздрукувати

Окис титану може розігріти атмосферу планети до "пекельних" температур.

В атмосфері екзопланети знайдені хмари з титану © Lenta.ru

Астрономи відкрили незвичайну екзопланету, в атмосфері якої були знайдені хмари з окису титану – сильного парникового "газу", який може розігріти її верхні шари до пекельних температур. Про своє відкриття дослідники повідомили в журналі Nature.

У ході дослідження вчені вивчили спектр екзопланети WASP-19b, яка була відкрита чотири роки тому в сузір'ї Вітрила, і обертається навколо зірки, схожої на Сонце. Ця планета робить один оберт навколо своєї зірки за 18 годин, що дозволяє вченим кожен день спостерігати за тим, як промені світла проходять через її атмосферу і взаємодіють з її молекулами, несучи з собою інформацію про її хімічний склад.

Простеживши кілька десятків разів за тим, як світло зірки "прошиває" атмосферу WASP-19b, планетологи змогли відокремити реальні сигнали від шумів і розкрити її хімічний склад. Виявилося, що цей "гарячий юпітер" був вкрай екзотичною і гарячою планетою.

Його атмосфера, як показали виміри вчених, складається з розпечених водяних парів, натрію, гелію і водню, а її верхні шари покривають шари вуглеводневого туману і "титанових" хмар. Завдяки цьому "стратосфера" WASP-19b розпечена до двох тисяч градусів Кельвіна, що робить її одним з найспекотніших "гарячих юпітерів", відомих астрономам.

На думку дослідників, їхнє відкриття є важливим з тієї точки зору, що воно демонструє, що вчені можуть розкривати точний хімічний склад далеких планет, використовуючи наземні телескопи. У свою чергу, запуск космічного телескопа "Джеймс Вебб" дозволить проводити аналогічні спостереження за менш великими і гарячими планетами, більш цікавими з точки зору пошуків потенційної батьківщини позаземного життя, вважають вчені.