Білий карлик - Астрономи відкрили забруднене металами білий карлик - Новини IT і науки - dt.ua

Астрономи виявили перший "забруднений" білий карлик

6 липня, 11:59 Роздрукувати

Дослідники виявили білий карлик, забруднене металом.

Астрономи відкрили незвичайний білий карлик

Група астрономів на чолі з Карлом Мелісом з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго провела спостереження одного з білих карликів з каталогу DR2, і заявила, що їм вдалося виявити перший "забруднений" білий карлик. Як повідомляє Naked science, каталог містить високоточні вимірювання, включаючи положення на небі, зміщення і точні рухи понад одного мільярда джерел в Галактиці.

У ході дослідження вчені використовували спектрограф KAST, встановлений в Лікській обсерваторії (Каліфорнія), щоб охарактеризувати зірку. Вчені виявили, що об'єкт, який отримав назву Gaia J1738−0826, має сильну спектральну лінію поглинання іонізованого кальцію.

"Ми представляємо перший білий карлик, забруднений металом, виявлений в DR2 телескопа Gaia. У Gaia J1738−0826 спостерігається сильне поглинання Ca II в початковій спектроскопічній характеристиці Лікської обсерваторії", — повідомляють астрономи в доповіді.

Крім того, наголошується, що Gaia J1738−0826 має 0,012 радіуса Сонця і 0,6 сонячної маси. Ефективна температура зірки — 7 050 К, світність — 3,3% сонячної, а час охолодження — приблизно 1,7 мільярдів років.