Астрономи виявили незвичайну чорну діру епохи раннього Всесвіту

Астрономи виявили незвичайну чорну діру епохи раннього Всесвіту "Чорна діра прямого колапсу" була утворена через 500 мільйонів років після Великого Вибуху © cfa.harvard.edu
Чорна діра була утворена через 500 мільйонів років після Великого Вибуху.

Астрономи виявили рідкісний вид чорної діри, яка була утворена в епоху раннього Всесвіту. Як повідомляється на сайті Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики, дослідники встановили, що інтенсивне радіовипромінювання, швидше за все, походить від "чорної діри прямого колапсу" - типу об'єкта, існування якого було теоретично передбачене десятиліття тому.

За словами авторів дослідження, виявлення подібної чорної діри є "космічним дивом". Вона могла бути утворена через 500 мільйонів років після Великого Вибуху. Цей період був "єдиним проміжком часу, який підходить для утворення подібних об'єктів".

У 2003 році астрономи запропонували пояснення народження надмасивних чорних дір у молодих галактиках, який отримав назву "прямий колапс". Цей механізм передбачає народження чорної діри з колапсу важкої зірки, чия маса перевищує масу Сонця в сто разів. Чорна діра, яка утворюється в результаті цього процесу, притягує до себе газ і пил, не даючи їм охолоджуватися і тим самим перешкоджає утворенню нових зірок.

Раніше NASA представило відео знищення зірки чорною дірою. На відео зображено момент так званого "приливного руйнування", яке знаходиться в центрі галактики, розташованій на відстані 290 мільйонів світлових років від Землі.