Новини астрономії - Виявлено найяскравіший об'єкт раннього Всесвіту - Новини IT і науки - dt.ua

Астрономи виявили найяскравіший об'єкт раннього Всесвіту

11 липня, 11:52 Роздрукувати

Об'єкт розташовується на відстані 13 мільярдів світлових років від Землі.

Квазар розташовується на відстані 13 мільярдів світлових років від Землі © Naked Science

Астрономи відкрили найяскравіший в історії науки об'єкт на межі видимого Всесвіту, який був утворений тоді, коли йому було лише 700 мільйонів років. Як повідомляє Naked science, вчені виявили квазар PSO J352.4034-15.3373, який випускає яскравий сигнал, зафіксований за допомогою радіотелескопів Антенної решітки з наддовгими базами (VLBA) Національної радіоастрономічної обсерваторії США.

Спостереження вчених вказують на те, що квазар складається з трьох компонентів, що можна пояснити двома способами. Перший - з одного боку знаходиться чорна діра, а інші два компоненти — частини одного джета. Другий — в середині знаходиться чорна діра, а з двох її сторін — джети.

Згідно до даних оптичних телескопів, що показують квазар у видимому світлі, позиція чорної діри узгоджується з кінцем одного з компонентів, а значить, перше пояснення більш ймовірно. Це означає, що, вивчивши та проаналізувавши дві частини джета, астрофізики зможуть виміряти швидкість його розширення.

За словами дослідників, знайдений квазар може бути найдальшим об'єктом, чию швидкість вченим вдалося виміряти на даний момент. Разом з тим, чорна діра може опинитися в центрі, тоді джети будуть коротшими, а сам об'єкт – молодшим, ніж припускали дослідники.

Читайте також: Астрономи помітили незвичайні сліди Іо та Ганімеда в полярних сяйвах на Юпітері

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.

Випуск №27, 14 липня-20 липня Архів номерів | Зміст номеру < >