Астрономи виявили найстаріші зірки у Всесвіті

Астрономи виявили найстаріші зірки у Всесвіті Галактика знаходиться на відстані 13,28 мільярда світлових років від Землі © Science Alert
Зірки з'явилися через 250 мільйонів років після Великого вибуху.

Японські астрономи за допомогою найпотужніших телескопів на Землі виявили зірки, які були сформовані всього через 250 мільйонів років після Великого вибуху, тобто набагато раніше, ніж передбачалося до цього. Як повідомляє Science Alert, ці зірки з'явилися тоді, коли вік Всесвіту становив лише 2% від теперішнього.

Видання підкреслює, що вченим вдалося побити кілька рекордів: виявлені зірки є найстарішими з відомих на динний момент. Крім того, дослідникам вдалося виявити кисень на відстані 13,28 мільярдів світлових років від Землі, що є найстарішим свідченням існування цього газу у Всесвіті.

У ході дослідження вчені використали комплекс радіотелескопів Atacama Large Millimeter Array в Чилі. Вчені виявили в сигналі, отриманому обладнанням, сліди присутності нейтральних атомів кисню, який утворюється в надрах зірок і потрапляє в міжзоряне середовище на фінальній стадії їхнього існування. Атоми іонізуються при впливі випромінювання від інших зірок і починають випускати світло в інфрачервоній області спектра. Через розширення Всесвіту радіація, яка проходить до Землі, стає мікрохвильовою.

В результаті їм вдалося виявити галактику MACS1149-JD1. На думку вчених, вже 13,28 мільярда років тому в галактиці народжувалися і вмирали цілі покоління зірок.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.