Виявлена найдавніша відома зірка у Всесвіті - Технології - dt.ua

Астрономи виявили найдавнішу зірку у Всесвіті

5 серпня, 15:35 Роздрукувати

Рівень заліза в зірці найнижчий із зареєстрованих.

Знайдена зірка з рекордно низьким вмістом заліза © Naked Science

Астрономи з Австралійського національного університету виявили зірку SMSS J160540.18-144323, рівень заліза в якій виявився найнижчим з зареєстрованих. За словами дослідників, світило може виявитися одним з перших представників другого зоряного покоління, повідомляє Naked science.

На різних етапах існування Всесвіту в ньому утворювалися різні типи зірок, які відрізнялися різним вмістом елементів. Наприклад, світила першого покоління майже не містили важких елементів, були дуже великими і швидко згорали. Із залишків цих зірок з'явилися світила другого покоління, вміст важких елементів в яких був набагато більш високим.

У ході нового дослідження вчені вивчили дані про зірку SMSS J160540.18-144323, яка знаходиться на відстані 35 тисяч світлових років від Землі. Рівень заліза в ній у 1,5 мільйона разів нижчий, ніж у Сонця, що робить її антирекордсменом за вмістом цього елемента.

Дослідники вважають, що зірка, яка дала початок SMSS J160540.18-144323.1 з її вмістом заліза, мала відносно низьку масу для раннього Всесвіту — всього приблизно в 10 разів більше сонячної. Цього досить, щоб перетворитися на нейтронну зірку. Але команда вважає, що після порівняно слабкого вибуху наднової зірка першого покоління змогла стати SMSS J160540.18-144323.1.