Астрономи виявили найдальшу від Землі зірку

Астрономи виявили найдальшу від Землі зірку Зірка розташовується на відстані дев'яти мільярдів світлових років від Землі © NASA
Зірка розташовується на відстані дев'яти мільярдів світлових років від Землі.

Вчені за допомогою телескопа "Хаббл" виявили зірку, яка розташовується на відстані дев'яти мільярдів світлових років від Землі, що робить її найдальшим з відомих на даний момент світил, повідомляє Space.com.

Для порівняння, вік Всесвіту оцінюється в 13,8 мільярда років. Відзначається, що спостерігати звичайні поодинокі зірки досить складно, галактики і наднові виділяють набагато більшу кількість світла. Ця ж конкретна зірка була класифікована як звичайна, тобто, вона знаходиться в головній послідовності - області, що містить зірки, в яких відбувається синтез гелію з водню. При припиненні згоряння водню всередині зірка йде з області головної послідовності і перетворюється або на наднову, або на білого карлика.

Нова зірка отримала назву Ікар. Її вдалося виявити за допомогою гравітаційного лінзування. Цей феномен відноситься до того, як масивний галактичний кластер або інший об'єкт може відбивати світло від об'єктів, розташованих позаду них, роблячи тьмяні об'єкти набагато яскравішими з точки зору Землі. Як підкреслюють дослідники, зазвичай подібна лінза збільшує об'єкт приблизно в 50 разів, разом з тим, вдале розташування зірки на лінії огляду телескопа призвело до того, що вона була збільшена в дві тисячі разів.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.