Астрономи виявили "народжену" в результаті катаклізма екзопланету

Астрономи виявили "народжену" в результаті катаклізма екзопланету Екзопланета сформувалася в результаті зіткнення двох об'єктів © NASA
Планета з'явилася в результаті зіткнення двох небесних тіл.

Астрономи виявили за межами Сонячної системи планету, яка, імовірно, сформувалася в результаті зіткнення двох небесних тіл. Як повідомляє Science News, такі зіткнення у нашій планетній системі не рідкість, але вченим вперше вдалося знайти свідчення подібних подій за її межами.

У ході дослідження вчені спостерігали за системою Kepler 107, яка розташовується на відстані двох тисяч світлових років від Землі. У неї входять дві планети, розміри кожної з яких перевершують розміри Землі в 1,5 рази. Разом з тим, маси цих планет значно відрізняються, а Kepler 107c виявилася в два рази щільніше Kepler 107b. На думку дослідників, Kepler 107c володіє великим залізним ядром, що робить її схожою на Меркурій.

Згідно теорії формування планет, щільні кам'янисті небесні тіла повинні розташовуватися ближче до зірки. Але Kepler 107c не зовсім вписується в подібний сценарій, оскільки розташовується від світила далі, ніж її сусідка.

Дослідники розглянули кілька сценаріїв того, чому таке могло статися. Наприклад, Kepler 107c могла сформуватися ближче до зірки, а потім мігрувати. Разом з тим, найбільш вірогідною є версія зіткнення двох небесних тіл, маса кожного з яких не перевищувала земну в 10 разів.

Вчені провели комп'ютерне моделювання. Виявилося, що зіткнення двох небесних тіл, маса залізного ядра яких складає 30% від загальної маси, призведе до появи планети, ядро якої займає 70% маси. Велика частина іншого матеріалу випаровується в результаті зіткнення.

Раніше вчені вивчили нові дані рентгенівської обсерваторії "Чандра" і виявили кільце яскравих джерел рентгенівського випромінювання в галактиці, яка розташовується на відстані 300 мільйонів світлових років від Землі.