Астрономи виявили на краю Всесвіту гігантський об'єкт

Астрономи виявили на краю Всесвіту гігантський об'єкт Гіперіон був утворений через два мільярди років після Великого вибуху © Phys.org
Структура виникла через два мільярди років після утворення Всесвіту.

Міжнародна група астрономів виявила на краю Всесвіту гігантську структуру, яка була утворена через два мільярди років після Великого вибуху. Протокластер, який отримав назву Гіперіон, є наймасштабнішою структурою з усіх, які були виявлені на такій великій відстані від Землі, повідомляє Phys.org.

Наголошується, що маса Гіперіона становить один мільйон мільярдів мас Сонця. Дослідники відзначають, що об'єкти подібної маси були знайдені в осяжному Всесвіту, але для вчених стало несподіванкою виявлення такої масштабної структури так скоро після Великого вибуху.

За словами дослідників, вони вперше виявили такий масивний об'єкт при високому червоному зсуві - зсув спектральних ліній до довгохвильовій області спектру, який корелює з відстанню від Землі.

Гіперіон має складну структуру і складається з семи щільних областей, які пов'язані нитками з галактик. Його відмінність від інших надскупчень полягає в тому, що у них, як правило, яскраво виражений центр, в якому концентрується речовина.

Раніше вчені вивчили нові дані рентгенівської обсерваторії "Чандра" і виявили кільце яскравих джерел рентгенівського випромінювання в галактиці, яка розташовується на відстані 300 мільйонів світлових років від Землі.